تسهیلات جدید برای متقاضیان وکالتنامه یا گواهی تصدیق امضاء
براساس توافقنامه امضاء شده بین وزارت امور خارجه و شرکت پست ایران، از تاریخ 10 بهمن ماه 1400 امکان ارسال وکالتنامه یا گواهی تصدیق امضاء توسط پست برای وکیل یا نماینده متقاضیان فراهم خواهد شد.
تسهیلات جدید برای متقاضیان وکالتنامه یا گواهی تصدیق امضاء
به اطلاع هم وطنان عزیز می رساند، به منظور تسهیل در تحویل وکالتنامهها یا گواهیهای تصدیق امضاء تنظیمی در نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به وکیل شخص در ایران، توافق نامه ای بین وزارت امور خارجه و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منعقد گردیده است.
بر این اساس، چنانچه متقاضی در سامانه میخک و در بخش وکالتنامه، گزینه تحویل در مرکز را انتخاب و خواستار تحویل وکالتنامه یا گواهی تصدیق امضاء خود به وکیل یا نماینده منتخبش در ایران شود، بایستی نماینده یا وکیل خود را برای مراجعه به یکی از شعب پست در محل سکونتش راهنمایی تا نسبت به تکمیل فرم تحویل وکالتنامه، ارائه تصویر کارت ملی خود و همچنین پرداخت هزینه پست اقدام نماید. با توجه به قرارداد منعقده بین وزارت امور خارجه و شرکت ملی پست، درخواست تحویل وکالتنامه یا گواهی تصدیق امضاء به وزارت امور خارجه و یا دفاتر داخلی منعکس و بعد از بررسی و چاپ و ممهور شدن، به نماینده پست تحویل تا به نشانی مندرج در فرم تکمیل شده ارسال گردد.
بر همین اساس تحویل وکالتنامه و گواهی تصدیق امضاء توسط شرکت پست از تاریخ 10 / 11 / 1400 عملیاتی خواهد شد.
بخش کنسولی – سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیکوزیا